Kreatin

Hos Core Nutrition har vi et stort udvalg af førsteklasses Kreatin! I denne kategori finder du mange forskellige typer kreatin tilskud, både kreatin pulver og kreatin piller - med forskelligt indhold og i forskellige sammensætninger såsom kre-alkalyn, kreatin monohydrat og kreatin-pyruvat, så du kan finde det, der er perfekt til dig!

Kreatin er et meget populært kosttilskud at tage i forbindelse med træning, idet kreatin bidrager til at producere energi til musklerne under intens træning.

Hvad er Kreatin?

Kreatin er et meget populært kosttilskud at tage i forbindelse med træning, idet kreatin bidrager til at producere energi til musklerne under intens træning. Kreatin hjælper kroppen med produktionen af brændstoffet ATP, som musklerne bruger ved kortvarigt og højintensivt arbejde. ATP har en vigtig opgave i forbindelse med cellernes energihåndtering og ved produktionen af nyt muskelvæv. Derfor er kreatin et godt kosttilskud til dig, der vil være i stand til at opretholde intensiteten i din træning lidt længere og have energi til flere gentagelser i dine sæt.

Forskellige typer kreatin

Hos os finder du mange forskellige typer kreatintilskud med forskelligt indhold og i forskellige sammensætninger såsom kre-alkalyn, kreatin monohydrat og kreatin pyruvat, så du kan finde det, der passer perfekt til dig!

Hvad gør kreatin?

Først og fremmest fungerer kreatin som en buffer af energi i musklerne. Denne buffer kan give dig et ekstra kick under træningen, så du kan øge din maksimale styrke og præstere mere. Med sund mad, træning og et kosttilskud med kreatin kan du øge mængden af muskelmasse på en effektiv måde. Denne buffer af ekstra energi er frem for alt god til eksplosive idrætter som styrkeløft og intervaltræning.

Kreatin har også en indvirkning på pH-balancen i musklerne, hvilket kan hjælpe med at modvirke dannelsen af mælkesyre. På den måde kan kreatin også have stor betydning for musklernes præstation og udholdenhed under en lang og tung træning.

Kreatin forekommer naturligt i musklerne og findes også i fødevarer såsom kød og fisk. Hver dag indtager vi kreatin via maden, men kroppen kan også selv producere en del kreatin, omkring 1-2 gram om dagen. Ved hjælp af et kosttilskud med kreatin får du naturligvis betydeligt højere niveauer.

Hvordan er den optimale dosering og benyttelse af kreatin?

I undersøgelser, som er foretaget med kreatin, har man ikke konstateret, at tidspunktet på dagen spiller nogen afgørende rolle for kreatin-niveauerne i kroppen. Du kan derfor tage kreatin på et hvilket som helst tidspunkt på dagen. Dog er der et par ting, der er værd at overveje, med hensyn til, hvornår du bør tage kreatin. Hvis du har følsom mave, er det bedst at tage kreatin i forbindelse med et måltid. Desuden forbedrer kreatin glykogenlagringen i musklerne, hvilket betyder, at det kan være godt at indtage kulhydrater sammen med kreatin umiddelbart efter træning.

Kreatin bivirkninger?

Så længe du følger producentens anbefalinger, er der ingen større negative effekter ved at indtage kreatin. Nogle kan opleve lettere mavebesvær, hvis de tager kreatin på en tom mave, så anbefalingen er at indtage kreatin pulver i forbindelse med et måltid. Kreatin ændrer ikke det hormonelle eller fysiologiske system og er derfor ikke klassificeret som doping.

Læs mere
Filtre
Sorter
Mest populære
Filtre
Varetype
Kreatin-monohydrat8 Kre-alkalyn3 Avancerede kreatiner2
Varemærke
Svenskt Kosttillskott5 Fairing2 Optimum Nutrition2 Pro Nutrition1 Delta Nutrition1 Holistic1 Healthwell1
Form
Pulver 10
Kapsler 3
Sorter
Mest populære
Filtre
Filtre Viser 13 produkter
Varetype
Kreatin-monohydrat8 Kre-alkalyn3 Avancerede kreatiner2
Varemærke
Svenskt Kosttillskott5 Fairing2 Optimum Nutrition2 Pro Nutrition1 Delta Nutrition1 Holistic1 Healthwell1
Form
Pulver 10
Kapsler 3
Sorter
Mest populære